Home Forums Problemy na stacjach dializ Zmiana właściciela stacji dializ Re:Zmiana właściciela stacji dializ

#6116

Szanowni Państwo,

nazywam się Wojciech Marcinkowski, jestem Rzecznikiem Praw Pacjenta i Zastępcą Dyrektora Medycznego Fresenius Nephrocare Polska. Jestem także lekarzem ze specjalizacją z chorób wewnętrznych, nefrologii i transplantologii – w latach 1988–2006 pracowałem w Klinice Nefrologii, Endokrynologii i Chorób Przemiany Materii Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach.

Przeczytałem z uwagą wszystkie wypowiedzi umieszczone w tym i innych wątkach dotyczących zmian, które wprowadziliśmy w przejętych przez nas w ostatnim okresie stacjach dializ. Jako oficjalny przedstawiciel firmy Fresenius jeszcze raz chciałbym wytłumaczyć Państwu ogólne zasady, którymi kierujemy się prowadząc nasze stacje (każdy z naszych nowych pacjentów otrzymał już imienne pismo z wyjaśnieniami).

Celem nadrzędnym firmy Fresenius Nephrocare Polska jest dializowanie chorych w sposób najlepszy z możliwych. Temu zadaniu podporządkowaliśmy wszystkie nasze działania i procedury. Najlepszym dowodem na to, że strategia ta przynosi naszym pacjentom wymierne efekty jest chociażby fakt, że blisko 30% wszystkich przeszczepów nerek w Polsce w 2010 roku otrzymali pacjenci z naszej sieci (leczyliśmy 18% populacji pacjentów).

Według zgodnych opinii wielu międzynarodowych organizacji nefrologicznych (na których wzorujemy reguły postępowania), każde odstępstwo od ustalonych zasad może zaburzać skuteczność leczenia, a nawet nieść zagrożenie dla zdrowia pacjentów. Stacje dializ są przecież placówkami medycznymi, a sale dializacyjne uznane są za miejsca wysokiego ryzyka bakteriologicznego.

Dziękujemy za Państwa uwagi. Zapewniam, że dokładnie przeanalizujemy wnioski zawarte we wszystkich wypowiedziach.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące indywidualnych przypadków proszę o kontakt – mój numer telefonu i adres email znajdują się w piśmie, które otrzymali Państwo w ostatnich tygodniach. Dodam jeszcze, że na początku grudnia uruchomimy specjalną, bezpłatną infolinię, która ułatwi z nami kontakt. Szczegółową informację na ten temat otrzymają Państwo w swoich ośrodkach dializ.