Home Forums Dializa i Ty może ktoś miał podobne dolegliwości? Re:może ktoś miał podobne dolegliwości?

#5983

Jantar
Participant

Witam Biedronko. Napisz czy twój temat jest nadal aktualny i czy dalej odczuwasz te bóle. Jeżeli lekarze w Twojej stacji nie są w stanie Tobie pomóc to postaram się porozmawiać z naszą ordynator może ona udzieli pewnych wskazówek.

Ja w czasie dializ dostawałem skurczy w stopach i palcach ale powodem tego było nadmierne odwodnienie w czasie dializy t.z obniżenie wagi poniżej ustalonej suchej.

Od pewnego czasu dostawałem dość bolesnych skurczy mięśni nóg powyżej i poniżej kolan do tego stopnia że ścięgna naciągały się do granic wytrzymałości. Nasza ordynator natychmiast zareagowała na moje uwagi. Przejrzała wszystkie wyniki i okazało się że miałem zbyt wysoki poziom wapnia. Natychmiast skorygowała nową dawkę i skurcze ustąpiły. Nie mniej jednak za każdym razem pyta się czy jeszcze one występują.

Jak się orientuję powodem tych bóli maże też być nadmierny poziom fosforanów które trudno się wypłukują z organizmu dlatego też przy posiłkach należy brać węglan wapnia który je wiąże i nadmiar wydalany jest wraz z kałem. Ale mogę być w błędzie. Natomiast czytałem że nadmiar fosforanów doprowadza do powolnych zmian w układzie kostnym i nie są od razu odczuwalne ale po pewnym czasie co może się objawiać miedzy innymi bólami.

Pozdrawiam